نامه نگاری و نوشتن نامه ها هیچوقت قدیمی و از کار افتاده نمی شوند. با این حال، نسل جدید نامه ها که نامه های الکترونیکی یا همان ایمیل ها هستند جای نسل قدیمی را گرفته اند و حالا با افزایش چشم گیر سرعت و کارایی، نه تنها برای ارتباطات شخصی بلکه برای امور کاری و تجاری و در بازاریابی دیجیتال نیز استفاده می شوند. ایمیل ها بسیار سریع هستند و قابل دسترس بودن آن ها این ابزار را به پر سرعت ترین راه ارتباطی بدون داشتن سرویس یا برنامه خاصی تبدیل کرده است.

با انتخاب صحیح راه های تجارت آنلاین ، برندها نه تنها می توانند از فرصت های مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنند، بلکه می توانند از همین طریق، مخاطبین معمولی را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. ایمیل مارکتینگ از جمله مؤثرترین راه ها برای موارد گفته شده است. بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا محتوای مخصوص کسب و کار خود را بخش بندی کرده و به خوبی آن را بر مبنای مخاطبین خود شخصی سازی کنید.

 

1. بهبود شهرت و شناخته شدن برند شما

شهرت یک برند به واسطه ویژگی های عمومی و تجاری آن شناخته می شود. بنابراین زمانی که برای مخاطبین خود ایمیل ارسال می کنید، به یاد داشته باشید که حتماً از لوگوی برند و دیگر آیتم های بصری بهره مند شوید. اما بهتر است هر بار این تصاویر را تغییر ندهید. رنگ لوگو و تصاویر در تمامی ایمیل ها باید یکسان و ثابت باشند تا در ذهن کاربران ذخیره شوند و در نتیجه آن ها بتوانند به سرعت ایمیل های شما را از دیگر ایمیل ها تشخیص دهند.

ویژگی های یک برند در شهرت آن تأثیر مستقیم دارد. این تأثیر روی مخاطبین شما به واسطه محصولات یا خدمات برند شما اعمال می شود. اگر آن ها برای انتخاب یک محصول یکسان از بین دو برند مختلف مردد باشند، سراغ برندی خواهند رفت که آن را پیش از این نیز دیده و شناخته اند. این رفتارشناسی کاربران و مشتریان امروزیست که بارها و بارها توسط سازمان های گوناگون ثابت شده است. طبق نتایج، درصد بسیار کمی از این افراد سراغ برند و چیزهای جدید می روند اما اغلب آن ها چیزی که می شناسند را انتخاب می کنند.

بنابراین گفته ها، شما می بایست روی شهرت برند خود تمرکز کنید. بازاریابی ایمیلی برای این مورد نیز کاربرد دارد. یکی از ابزارهای پر استفاده در این زمینه، خبرنامه ها هستند. خبرنامه یا Newsletter ابزاری است که وب سایت های موفق بهره زیادی از آن می برند. خبرنامه فرم ساده ای از ثبت نام برای کاربران است. آن ها با ثبت ایمیل خود در آن، به عضویت خبرنامه شما در می آیند. سپس از این طریق، از آخرین رخدادها و پیشنهادهای ویژه برندها بهره مند می شوند. استفاده از این سیستم به حضور پر رنگ شما در نظر کاربران کمک شایانی می کند.

2. حضور مشتریان را قوت ببخشید

در مبحث تجارت آنلاین مفهومی با عنوان Customer Retention یا حفظ مشتری وجود دارد. این مبحث یک استراتژی برای برندها و صاحبان مشاغل می باشد تا به واسطه آن بتوانند کاربران معمولی را به مشتری تبدیل کرده و مشتریان را در حوزه سرویس ها و محصولات خود تا بیشترین زمان ممکن محفوظ نگه دارند. مسلماً این ایده آل ترین حالت برای هر تجارتی می باشد. هیچکسی نمی خواهد مشتریانی که به سراغش می روند فقط یک بار از آن ها خرید کنند. همه مشاغل به دنبال مشتریان وفادار و ثابت هستند

خیلی از مواقع مشتریان وفادار نیز در صورت مشاهده کمبود فعالیت و عدم تشویق آن ها توسط شما، سرد شده و ممکن است وفاداریشان نسبت به شما را از دست بدهند. بازاریابی ایمیلی اینجا نیز به کمک شما می آید. اگر شما در زمان مناسب، به مقدار مناسب ایمیل های کاربردی را برای مشتریان خود ارسال کنید، آن ها مجدداً به سمت شما بر می گردند. در بسیاری از موارد، انجام صحیح این کارها حتی می تواند منجر به تبدیل شدن این مشتریان به حامیان اصلی شما شود. در این صورت آن ها بدون دخالت شما برایتان بازاریابی خواهند کرد و تبلیغ مؤثری برای خدمات و محصولات شما خواهند بود.

3. نام تجاری خود را معتبر کنید

به عنوان یک برند، ایمیل مارکتینگ باید شبیه به ویترینی از چیزهایی باشد که شما به دست آورده اید و نشان دهنده آشنا بودن شما با صنعت کاری خودتان است. ارائه آموزش های با ارزش و اطلاعات مفید، می تواند به پایه گزاری اعتبار شما کمک زیادی کند که نتیجه آن افزایش ارزش نام تجاری شما خواهد شد. اگر ایمیل های شما با ارزش باشند، شانس اینکه آن ها توسط کاربران با دیگران به اشتراک گذاشته شوند نیز وجود دارد و در نتیجه ارزش های برند شما بیشتر و بیشتر گسترش پیدا می کند.

 

از جمله روش های معتبر کردن نام تجاری با بازاریابی ایمیلی ، ارسال اطلاعات دقیق محصولات یا سرویس هایی است که کاربران به دنبال خرید آن ها هستند. شما حتی می توانید آخرین اخبار مربوط به صنعت کاری خود را برای آن ها ارسال کنید تا با این کار نیز ارزش برندتان را افزایش دهید. اما باز هم تکرار می کنیم، زیاده روی در این موارد به راحتی تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. بنابراین در زمان های مناسب و به مقدار مناسب اقدام به ارسال این ایمیل ها کنید.

4. روابطتان را گسترش دهید

زمانی که شما به شخصی اعتماد داشته باشید، وارد شدن به یک رابطه با آن شخص برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. این گفته در مورد کاربرانی که در حال ارزیابی برند شما هستند نیز صدق می کند. اگر شما می خواهید اعتماد آن ها را جلب کنید، باید روی برقراری ارتباط با آن ها به صورت هدفمند و ایده آل برنامه ریزی کنید. ایمیل مارکتینگ این کار را برای شما راحت تر می کند. فرقی ندارد که مشتری شما یک مشترک جدید است یا یکی از مشتریان قدیمی، ایمیل هایی که شما برای آن ها ارسال می کنید به آن ها در شناخت تدریجی شما و در نتیجه اعتماد به شما کمک می کند. به عبارت ساده تر، ایمیل ها می توانند روابط را پرورش دهند!

ایمیل های خوشامد گویی یکی از راه های ساده و جالب برای تقویت روابط با کاربران است. برای مثال وب سایت خلاق Allrecipes که در زمینه دستور پخت و آموزش طبخ غذاهای بین المللی فعالیت می کند، برای مشترکین جدید یک ایمیل خوشامد گویی با توضیحاتی مختصر از نحوه کار این سایت می فرستد. سپس از مشترکین خود می خواهد تا اولویت های خود را در زمینه طعم غذاها، از طریق یک فرم اینترنتی برای آن ها ارسال کنند. بعد از اینکه کاربر اولویت های خود را مشخص کرد، لیست خبرنامه مختص آن کاربران به روز شده و دستور پخت ها و آموزش های مرتبط با آن طعم ها برایشان ارسال می شود.

منبع: https://modireweb.com/how-introduce-brand-with-email-marketing


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ایمیل ,برند ,مشتریان ,کاربران ,بازاریابی ,استفاده ,بازاریابی ایمیلی ,مشتریان وفادار ,ایمیل مارکتینگ ,صنعت کاری ,خوشامد گویی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ مهدی ابراهیمی دفترچه برنامه ریزی زندگی ویزای اسلواکی ماسک و زيبايي دانلود فایل خورشیدِ شب جدیدترین مطالب جالب + عکس جهان صنعت