تولید محتوا یا Content Creation دغدغه‌ی تازه‌ای نیست.

تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد، تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد.

صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت که هم کسی مدعی دریافت حق‌التالیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت.


چالش محتوا در عصر رسانه های الکتریکی

با گسترش رادیو و تلویزیون و قبل از توسعه‌ی علم الکترونیک و دیجیتال، اصطلاح رسانه های الکتریکی یا Electric Media مطرح شد.

بزرگان و تحلیل‌گران رسانه از همان زمان، بحث فراگیر شدن رسانه و دسترسی انبوه به محتوا و رسانه را مورد توجه قرار دادند.

نورمن آنجل، مارشال مک لوهان،  ژان بودریار، نیل پستمن و اروینگ گافمن از جمله افرادی بودند که چالش محتوا را در عصر رسانه های الکتریکی مطرح می‌کردند.

اما طبیعتاً چون در آن مقطع، تولید محتوا هم‌چنان محدود به بخش کوچکی از جامعه بود، هر زمان از چالش محتوا صحبت می‌شد، بیشتر نگرانی از حجم بالای مصرف محتوا و تاثیر رسانه های انبوه بر تفکر جمعی بود.

تولید محتوا در عصر رسانه های الکترونیکی و شبکه های اجتماعی

با ارزان شدن تکنولوژی دیجیتال و فراگیر شدن دسترسی به ابزارهای تولید محتوا (موبایل، دوربین دیجیتال، لپ‌تاپ، اینترنت، وب و سایر ابزارهای مشابه) چالش جدیدی در فضای محتوا ایجاد شد.

در کنارِ مشکل مصرف محتوا و غرق شدن زیر حجم محتوای فراوان – که حداقل در یک قرن اخیر، متفکران و تحلیل‌گران را مشغول خود کرده است – مسئله‌ی تولید محتوا هم مطرح شد.

محتوا ااما متن نیست و انواع مختلفی دارد و میتوان از آن در جاهای مختلف استفاده کنیم

نمونه های تولید محتوا

در زیر نمونه هایی از تولید محتوا و استفاده از آن را بیان می کنیم:

تولید فیلم و انیمیشن

شرکت لگو و کوکاکولا از این روش برای پیشرفت خود استفاده می کنند. کوکاکولا محور اصلی تبلیغات خود را بر پایه تولید محتوا قرار داده است.

تولید مجله های اختصاصی

شرکت لگو، لکسوس از این روش برای پیشرفت استفاده کرد.

تولید محتوای متنی در سایت و شبکه های اجتماعی

شرکت لوگو برای این منظور شبکه اجتماعی مخصوص خود را تاسیس کرده است. جنرال الکتریک یک وبسایت دارد که در آن بحث هایی مربوط به تکنولوژی پاک اداره میشود و راه کارهایی برای آینده ارائه می شود. به طور کلی این روش بسیار فراگیر و قابل دسترس است. و استفاده از از روزانه بیشتر و بیشتر می شود. به هر حال

تولید محتوا انواع دیگری هم دارد. مثلا در محتوای متنی، نمونه تولید محتوای ترجمه شده و یا تولید محتوای تصویری، تولید محتوا با پاورپوینت.

به طور کلی تولید محتوا به خلاقیت شما باز میگردد. و بسته به خلاقیت شما، تمام ابزارهای موجود روی کامپیوتر شما می تواند به کمک شما بیاید. تا بتوانید منظورتان را به مخاطب تان برسانید.

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

CRM Wordpress سوالات مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته قالب آزمایشی اوشیدا 3 مدیریت مالی سرمایه گذاری مدیریت سرمایه بورس kashmarfootball My journey کرج بوران وب سایت رسمی دی جی مرتضی چیذری مرتضی چیذری دانلود انقلابی